Ferruccio LAMBORGHINI

28 Nisan 1916’da İtalya’nın Ferrara kentine bağlı Renazzo di Cento adında bir köyde, çiftçilik yapan bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Lamborghini, küçük yaşlarında mekanikle ilgilenmek istediğinin farkına vardı.

Babasının traktörüyle çalışmaya başlayan Lamborghini, daha sonra Bolonya’daki bir teknik okula kaydoldu.

II. Dünya Savaşı sırasında İtalyan Hava Kuvvetleri’ne giren ve burada taşımacılık görevini üstlenen Lamborghini,

1944 yılında İngiliz güçlerinin esiri oldu. Esirlik günlerinde ordunun motor departmanında çalıştırıldı.

Savaştan sonra evine dönen ve savaşta kullanılan eski malzeme ve araçları çiftçilerin kullanabileceği traktörlere dönüştürmeye başlayan Lamborghini, zaman içinde küçük bir garajda başladığı bu traktör işini zamanla geliştirmesinin ardından daha büyük bir yere geçti.        

[[II. Dünya Savaşı]]’ndan sonra aldığı [[FIAT]] Topolino modelini geliştirerek 500 cc olan motor hacmini 750 cc’ye çıkarmış ve

1948 yılında meşhur [[Mille Miglia]] yarışına katılmıştır. Yaptığı kazadan sonra yarışı bırakmıştır.

1949’da artık eski parçalardan araç yapmayı bırakarak Lamborghini Trattrice adını verdiği kendi fabrikasını kurdu ve üretime başladı.

Kısa süre içinde Lamborghini traktörleri İtalya’da bir numara haline geldi.        

Kurduğu fabrika sayesinde hatırı sayılır ölçüde paraya sahip olan Lamborghini, havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri üretimi yapılan ikinci fabrikayı açmasının ardından adını İtalya’nın en zengin kişileri arasına girdi.  

                 

Arabalara olan ilgisi bilinen Lamborghini’nin o dönemde Mercedes SL300, Jaguar ve Ferrari gibi arabaları olduğu bilinmektedir. Kullandığı Ferrari’nin debriyajının sorun yaratmasının ardından durumu Enzo Ferrari ile görüşmek isteyen Lamborghini’nin talebi geri çevirildi. Daha sonra sorununu, arabasındaki debriyajın yerine kendi traktörlerinde kullandığı Borg&Beck marka debriyajla değiştirerek çözen Ferruccio Lamborghini, artık yeni bir iş kurmasının zamanı geldiğinin farkına vardı. Bu yeni iş yarış arabalarıydı. Böylece Sant’Agata’da yeni bir fabrika kuran Lamborghini, birçok otorite tarafından o zamanın en iyi arabalarını üretmeye başladı.          

Ancak

1970’lerin başlarında işleri bozulmaya başlayınca fabrikalarının bir kısmını satmak durumunda kalan Lamborghini, kendini emekliye ayırarak İtalya’nın güneyindeki Perugia’ya taşındı ve burada “Miura’nın Kanı” adını verdiği şarapları üretmeye başladı. Trasimone nehri yakınındaki La Fiorita isimli evin bir kısmı, Ferruccio Lamborghini’nin sahip oldupu arabaların sergilendiği özel bir müze halindedir. Bu arabaların arasında Ferruccio’nun favori arabası Lamborghini Miura da bulunur.

Lamborghini markasının logosundaki boğa, Ferruccio’nun boğa burcu olmasından yola çıkılarak tasarlanmıştır.

Ferruccio Lamborghini 20 Şubat 1993 tarihinde Perugia’da öldü.

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s